22 Mart 2008 Cumartesi

KARANLIĞIN GÖLGESİNDE (L’AGE DES TENEBRES – AGE OF IGNORANCE) Gösterim Tarihi: 25 Nisan 2008


Gösterim Tarihi: 25 Nisan 2008
Dağıtım: Umut Sanat
İthalat: Umut Sanat – Özen Film

DENYSARCAND’ın yeni filmi.

Sinopsis:

Jean-Marc rüyalarında parlak zırhlı bir şövalye, sahne ve perdenin yıldızı, başarılı bir yazardır. Sürüyle kadın ayaklarının dibine ve yatağına düşer.

Gerçekte o hiç kimsedir… bir devlet memuru, anlamsız bir koca, başarısız bir baba ve gizli saklı sigara içen biri. Ama Jean-Marc hayal dünyasının ayartmasına direnir ve gerçek dünyada kendine yeni bir şans tanımaya karar verir.

DENYS ARCAND’la Söyleşi:

Akademi ödüllü ve dört kez Oscar adayı Denys Arcand (The Barbarian Invasions, The Decline of the American Empire) (Barbar İstilaları, Amerikan İmparatorluğunun Çöküşü) yeni filminden söz ediyor.

KARANLIĞIN GÖLGESİNDE fikri nereden çıktı?

Barbar İstilaları’nın başarısından sonra bir yıl boyunca söyleşiler yaparak dünyayı dolaştım. Cannes ve bir sonraki yılın Oscar’ları arasında bütün bir yıl sürdü bu. Üç ay sonra “Benim yaptığımı yapmak isteyecek biri var mıdır?” diye düşünüyordum. Böylece bir adam hayal etmeye başladım. Hiç TV’de görünmemiş, burnuna hiç mikrofon dayanmamış, ama röportajlar yapılan, film yıldızlarıyla tanışan, toplumun nabzını tutan biri olmayı hayal eden bir adam.

Jean-Marc Leblanc böyle doğdu. Rolü Marc Labreche için mi yazdınız?

Marc’ı şahsen tanımıyordum, ama Quebec’de çok ünlü bir komedyen. Tam yazmaya başlamadan önce, onunla başka bir proje üstünde bir gün harcadık ve aynı şeylere güldüğümüzü fark ettim. Ayrıca doğru yaştaydı ve sıradan bir Joe görünüşüne sahipti, ama en önemlisi ikimiz
kesinlikle aynı dalga uzunluğundaydık. Benim için meydan okuma, bu sıradan adamın hayatında nasıl bir değişim yaratacağına karar vermekti. Ona ne gibi çözümler bulabilecektim?


Yönetmen olarak, bir film sizin için toplumun “sesini kapatma” yolu mu?

Harika bir Hollywood deyimi vardır: “Mesajınız varsa Western Union’u arayın” der. İçinde yaşadığımız dünya hakkında söyleyecek bir şeyim olmadığını söylemiyorum, sadece anlatacağım bir hikaye var. Ama kesinlikle bazı sembolik yönleri olan bir hikaye. Baştan sona koyu bir dram yapamayacağım gibi, 90 dakikalık bir komedi de yapamam. Benim filmlerim her zaman komedi, trajedi, şamata ve melodram arasında düzensiz bir değişkenlik gösterir. İşte ben bu nedenle siyasi bir eylemci değil, film yapımcısıyım. Çünkü her tartışmanın iki tarafını görmek eğilimindeyim.


Jean-Marc’ın hayatı sıkıcı ve sevgisiz ama rüyaları ona tapan kadınlarla dolu…

O rüyalar hem duygusal, hem de cinsel boşluğu dolduruyor. Her şey, onun yatakta karısına “Annemi merak ediyorum” demesi ve karısının da “Öyle mi” deyip, elektronik Gameboy oynamaya devam etmesiyle başlar. Jean-Mark bahçesindeki kulübeye iner ve orada Diane Kruger’le karşılaşır. Kız ona “Annen nasıl?” diye sorar. Bu hep duymak istediği ama hiç duyamadığı şeydir. Bir rüya sevgiliniz olacaksa, elinde bir kadeh şampanya ile Diane Kruger’i ve şömine de yanan bir ateşi hayal edersiniz. Hayallerin sınırı yoktur.

Film bize yeni karakterler tanıtıyor ama Amerikan İmparatorluğunun Çöküşü ve Barbar İstilaları ile aynı espride.

Bu, üçlememin sonu. Amerikan İmparatorluğunun Çöküşü ve Barbar İstilaları’ndan sonra, sırada ne var? Karanlığın Gölgesinde. Bir tür Yeni Orta Çağ’a yöneliyormuşuz gibi bir hisse kapılıyorum. İşlemek istediğim bir temaydı bu, Orta Çağ neyi temsil ediyordu? İslam’a karşı savaş, kafirler, haçlılar. Şu anda da aynı durumdayız. Ayrıca ulaşılmaz olmayı, erkeklerin onlara şiir okumasını isteyen kadınları da temsil ediyor.


Jean-Marc için hala umut var mı?

Bir sürü umut var. Ama en iyi umut hangisi, bilmiyorum. Sonunda bir kasedeki elmaları Cezanne’ın elmalarına çevirerek kişisel bir işaret kattım. Sanat benim kurtuluşum. Benim çözümüm film yapmak, ama bunun Jeanü Marc’ın seçeceği çözüm olması şart değil. Belki kente dönecek, belki kırsalda kalacak. Önemli olan ne yaptığı değil, ne bildiği. Yer de önemli değil. Büyük bir kentin ortasında da huzur bulabilirsiniz. Bulmanız gereken huzur ve dinginlik.

DENYSARCAND

Yazar-Yönetmen

Denys Arcand’ın film yapımcısı olarak dünya çapında sarsılmaz, sağlam bir ünü vardır. Sadece kazandığı ayrıcalıklı ödüller değil, günümüz toplumuna anlayışlı bakışı ve şiirsel vizyonu sayesinde de.

2003’te Barbar İstilaları’nı yazıp yönetti. Film, En İyi Yabancı Film dalında akademi ödülü kazandı ve En İyi Orijinal Senaryo dalında aday gösterildi. 2004’te Cesar’da En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo ödüllerini topladı. Cannes’da En İyi Senaryo ödülünü aldı. Ayrıca Génie ödülleri ve dünyanın çeşitli yerlerinde 35 farklı ödül kazandı.

2000’de, Cannes’da yarışma dışı gösterilen ve Londra, Totonto ve Vancouver festivallerince seçilen Stardom’u çekti. 1996’da evsiz İnsanların dünyasını anlatan bir TV filmi, Poverty & Other Delights (Fakirlik ve Diğer Zevkler)’i çekti.

1995’te ilk İngilizce filmini yaptı: Love and Human Remains (Aşk ve İnsan Kalıntıları) 1989’da Jesus of Montreal (Montreal’li İsa)’yı yönetti. Film, Cannes’da iki ödül, 12 Génie ödülü ve bir Oscar adaylığı kazandı.

1987’de Denys Arcand, Amerikan İmparatorluğunun Çöküşü’nü yaptı. Bir grup arkadaşın seks fantezilerini anlattığı, pervasız konuşmalarla dolu bir film. Cannes’da Yönetmenin 15 Günü bölümü için seçildi, FIPRESCI ödülü aldı, En İyi Yabancı Film dalında Akademi adayı oldu. Kanada’da 9 Génie ödülünü cebe attıktan sonra dünyanın çeşitli yerlerinde bir çok ödül daha aldı.

Denys Arcand iki belgeselden sonra ilk filmini 1971’de çekti. Dirty Money (Kirli Para) Cannes’da Eleştirmenler Haftası bölümünde seçildi.1973’de Réjeanne Padovani New York Film Festivalinde Yönetmenin 15 Günü için seçildi. Denys Arcand daha sonra Gina, Comfort and Indifference (Konfor ve Umursamazlık) ve Murder in the Family (Aile içinde Cinayet) ile devam etti.

Tüm Denys Arcand filmleri büyük sevgi, hikaye anlatımı ve hayatın içinden karakterlere karşı tutku içerir.


MARCLABRECHE
Jean-Marc Leblanc

18 yaşında tiyatroya başladığından beri, Marc Labreche 20’den fazla yapımda yer aldı ve iki müzikal komedi de başrol oynadı. Gala ve Pied-de-Poule. Sahne çalışmaları dışında bir düzine filmde oynadı, bir yandan da, Quebec’de gelmiş geçmiş en iyi TV şovu kabul edilen La Petire Vie (Küçük Hayat) gibi programlarla büyük bir TV yıldızı olarak isim yaptı. Ayrıca La Fin du Monde est a 7 Heures (Dünyanın sonu saat 7’de) adlı birTaşlama Haber programı ve gece geç saatlerde Le Grand Blond avec un Show Sournois (Uzun Boylu Sarışının Sinsi Şovu) isimli bir talk-show yaptı. Marc Labreche, bir Kuzey-Amerika pembe dizi parodisi olup, hafta da bir yayınlanan Le Coeur a ses Raisons (Kalbin kendi nedenleri vardır)’da üç rol birden oynadı. Halen, yapımını Denise Roberts’in üstlendiği Comment Je Suis Devenu Stupide (Nasıl Salak Oldum) isimli ilk sinema filmi senaryosu üstünde çalışıyor.

Karanlığın Gölgesinde onun Denys Arcand’la ilk çalışması.


DIANE KRUGER
Veronica Star

Londra Kraliyet Balesinde öğrenim görürken yaşadığı sakatlığın bale de kariyer yapma umutlarını söndürmesiyle Diane Kruger doğum yeri Almanya’ya döndü ve Avrupa’nın top modellerinden biri oldu. Luc Besson’un cesaretlendirmesiyle oyunculuk dersleri aldı. Piano Player’da ilk rolünü Denis Hopper ve Christophe Lambert’le oynadı. Cedric Klapisch’in Not For Or Against ve Guillaume Canet’nin My Idol (2002) filmleriyle devam etti.

Diane Hollywood’a girişini Wicker Park’la yaptı ve ardından Wolfgang Petersen’in Troy (Truva)’sında Helen’i oynadı. (2004) O zamandan beri Nicholas Cage karşısında National Treasure’da Christian Carion’un Akademi ödülüne aday Merry Christmas’ında oynadı. Halen Goodbye Bafana ve daha sonraki aylarda National Treasure: Book of Secrets’de görülebilir.

EMMA DE CAUNES
Karine Tendance

Fransız aktör-yönetmen Antoines de Caunes ile TV yönetmeni Gaelle Royer’in kızı olan Emma de Caunes ilk başrolünü 1997’de Brother (Erkek Kardeş)te oynadı ve En Umut Veren Genç Oyuncu dalında Cesar ödülü kazandı. Sonra, La Voie est Libre (Yol Açık), Reston Groupés (Bir arada Kalalım) ve Milestones (Dönüm Noktaları) gibi bağımsız filmlerle devam etti. 1999’da Emma ilk kısa filmi Le Nombril de l’Univers (Evrenin Göbeği)ni yönetti. Oyunculuğa geri döndü ve Unleaded, Pricesses (Prensesler), Asterix & Obelix: Mission Cleopatre (Asteris ve Obelisk: Cleopatra Seferi) gibi filmlerde oynadı. Daha yakın zamanda Emma, Christophe Honoré’nin M amere (Annem) (2004) ve Michel Gonary’nin The Science of Sleep (Uyku Bilimi) (2006). Son dönemlerde de The Diving Bell ve Butterfly and Mr. Beans Holliday (Kelebek ve Mr. Bean’in Tatili) ve bunların yanında Denys Arcand’ın Age of Ignorance (Karanlığın Gölgesi) filmlerinde oynadı.

RUFUS WAINWRIGHT
Şarkıcı Ozan

Rufus Wainwright, kuşağının en beğenilen ve en başarılı şarkıcı-söz yazarlarından biri. Loudon Wainwright III ve Kate McGarrigle’ın oğlu olarak, müzikle çevrili büyüdü. Tommy Trickerve Stamp Traveller’in “I’m A-Runnin”indeki performansıyla, daha 16 yaşında Juno ödülüne aday gösterildi. (Kanada’nın Grammy’si sayılan ödül). Rufus, yeni yapımcı Dreamwork’un anlaşma imzaladığı ilk sanatçıydı. İlk albümü Rufus Wainwright çıktığı anda başarıya ulaştı. Sonrakiler de aynı şekilde başarılıydı. Poses (2001), Want One (2004) ve Want Two (2005). Rufus beyazperde de Martin Scorsese’nin The Aviator ve Merchant Ivory’s Heights’de oynadı. Yeni albümü Release the Stars Mayıs’ta satışa çıkıyor.

SYLVIE LEONARD
Sylvie Cormier-Leblanc.

Sylvie Leonard, Quebec’te en çok peşinden koşulan artistlerden biri. Başarılı sahne yapımlarında yer aldı. Chechov’un Uncle Vania (Vanya Dayı), Gorki’nin The Lower Depths, Bernard Shaw’un Pygmalion ve Marivaux’nun Le Triomphe de l’Amour (Aşkın Zaferi) gibi oyunlarında. Çevirdiği filmler arasında Life After Love, Karmina 2 ve May God Bless America sayılabilir. Sylvie Leonard bir çok çocuk dizisinde ve komedi programlarında da yer aldı. Guy A. Lepage ile birlikte dört kez Gémeaux, bir komedi de en iyi performans ödülünü aldı.

DIDIER LUCIEN
William Cherubin

Didier Lucien, Quebec’deçok popüler bir TV aktörü. The Little Story of A Man Without A Story. (Hikayesi Olmayan Adamın Küçük Hikayesi), Cabaret des Neiges Noires (Siyah Karlar Kabaresi), La balade des Dangereux (Tehlikelilerin Gezisi) oynadığı filmlerin bazıları. Tiyatro da ise L’Avare (Cimri), Lulu, Ladies Night (Kadınlar Gecesi) ve Pour les dix sous de liberté (On kuruşluk özgürlük için) de rol aldı.

ROSALIE JULIEN
Laurence Metivier

Yükselen yıldız Rosalie Julien zamanını TV, Sinema ve Tiyatro arasında eşit olarak paylaştırıyor. Komedi ikilisi Rosy ve Selma’nın da yarısını oluşturuyor. Ayrıca kamerasız projelerde sık sık seslendirme yapıyor. Oynadığı en son filmler arasında Yves Desgagnes’in Roméo ve Juliette’i sayılabilir.

CAROLINENERON
Carole Bigras-Bourque

Caroline Neron, Urgences (Acil Servis) Diva, Réseaux, Une voix En Or , Haute Surveillance, Tribu.com ve Cover Me gibi Quebec’in en büyük TV dizilerinde isim yapmadan önce kariyerine reklamlarda oynayarak başlamıştı. Küçük yaşlardan beri kurduğu şarkıcılık hayaline Grease’de Rizzo rolüyle ulaştı, ve ilk plak anlaşmasını imzalayarak devam etti. 1994’ten beri bir çok filmde oynadı. Bunların
arasında Sylvie Giroux’nun Love Me, Love Me Not (Beni sev, beni sevme), Alain Desrochers’nin Les Fables de la Fontaine (La Fontaine Masalları), Michel Poulette’den La Conciergerie, Pierre Gréco’dan Un Petit Vent (Küçük Bir Rüzgar), Ice Cold (Dondurucu Soğuk) (2002) ve korku filmi Eternal (2004) sayılabilir. Caroline Neron yakında, Jim Donovan’ın 3 Seasons (3 Mevsim)inde de izlenebilir.

MACHA GRENON
Béatrice

Macha Grenon, Quebec’teki en popüler aktrislerden biri. TV dizilerinde tanıdık bir yüz ve ayrıca birçok filmde rol aldı. Louise Archambault’un Familia (Aile), André Melançon’un Daniel and the Superdogs (Daniel ve Süper Köpekler), Vince Perez’in The Secret (Sır) gibi. Macha Grenon ayrıca genç okurların en sevdiklerinden biri olan bir çocuk kitabı yazmıştır.

DENISE ROBERT
Prodüktör

Denise Robert bir çok hit film yapmıştır. Denys Arcand’ın Barbarian Invasions (Barbar İstilaları) da bunlar arasında olup, en iyi yabancı film dalında Akademi ödülü, üç Cesar ödülü ve dünyanın çeşitli yerlerinde kırkın üstünde ödül kazanmıştır. Ayrıca bir çok filmde ortak yapımcı olarak yer almıştır. Claude Miller’in La Petite Lilli (Küçük Lili) ve Partice Leconte’un The Widow of St. Pierre (St. Pierre’in Dulu) gibi. Denise Robert Fransa’da, Sanat ve Edebiyat Şövalyesi, Sinema Sanat ve Bilim Akademisi Üyesi ve İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi üyesidir.

DANIEL LOUIS
Prodüktör

Daniel Louis’nin film işinde 30 yılı aşkın tecrübesi vardır. Vincent et Moi (Vincent ve Ben) ile Emmy ödülü almıştır. Bir çok ünlü sinema filmi yapmış, Denys Arcand’ın Barbarian Invasions (Barbar İsyanları) ile En İyi Yabancı Film dalında Akademi ödülü (2003) ve başka pek çok saygın ödül almıştır. Daniel Louis, uzun kariyeri boyunca Robert Lepage, Partice Leconte, Emir Kusturica, Atom, Egoyan, Lea Pool ve Milos Forman gibi çok beğenilen film yapımcıları, Catherine Deneuve, Jeanne Moreau ve Jacques Perin gibi ünlü yıldızlarla çalışmıştır. Fransa’da Sanat ve Edebiyat Şövalyesi, İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi Üyesi, Televizyon Sanat ve Bilim Akademisi Üyesi unvanlarına sahiptir.

PHILIPPE CARCASONNE
Ortak Yapımcı

Philippe Carcasonne 1986’dan beri ortak veya yalnız 44 sinema filmi yapmış, Partice Leconte, Anne Fontaine, Benoit Jacquot, Jacques Audiard, André Téchiné, Claude Sautet, Olivier Assayas, Claire Denis, Nicole Garcia, Denys Arcand, Robert Lepage, Christopher Hampton, Michelangelo Antonioni fibi film yapımcılarıyla çalışmıştır.

DOMINIQUEBESNEHARD
Ortak Yapımcı

Dominique Besnehard kariyerine Kasting Yönetmeni olarak başladı, Jacques Doillon ve Maurice Pialat ile çalıştı. Bir düzine aktör ve aktris keşfetti. En etkili Fransız menajerlerden biri olarak, diğerleri yanında, Sophie Marceau, Nathalie Baye, Jeanne Moreau ve Christophe Lambert’i temsil etti. Yeni bir çalışma tarzı geliştirerek peşin hükümleri sarsmayı bilmiştir. Daha da ötesi Dominique Besnehard aktör olarak da yeteneğini kanıtlayarak altmış film de oynadı. Halen kendi kurduğu şirket, Mon Voisin Productions (2006) üzerinden yapımcılığa devam ediyor.

MICHELFELLER
Ortak Yapımcı

Genç yaşta film dünyasına dalan Michel Feller aktör olarak hayatını kazanırken, iki kısa film yönetti ve Paris’te bir tiyatro şirketi kurdu. Menajerlik de yaptı ve Isabelle Adjani, Vincent Perez gibi isimleri temsil etti ve daha sonra Fanfan La Tulipe (Siyah Lale), Black Box (Kara Kutu) gibi filmlerde yapımcılığa adım attı ve I, Cesar and Mishou d’Aubert (Ben, Cesar ve Mishou d’Aubert) gibi projeler geliştirdi.

GUY DUFAUX
Görüntü Yönetmeni

Guy Dufaux 60’tan fazla sinema ve TV filmi çekti. Denis Chouinard, Robert Lepage, Jean-Claude Lauzon, Jean-Pierre Lefevre gibi film yapımcılarıyla çalıştı. En yakın zamandaki çalışmaları arasında Dai Sijie’nin The Chinese Botanist’s Daughters (Çinli Botanikçinin Kızı) (2006) ve Eleventh Child (On Birinci Çocuk) (1998) ve Stephen Elliott’un, Eye of the Beholder (1999) Theresa Connelly’nin Polish Wedding (Polonya Düğünü) (1998) sayılabilir.

Denys Arcand’ın sadık bir çalışma arkadaşı olan Dufaux, Barbarian Invasions (Barbar İstilaları), Stardom, Poverty & Other Delights (Fakirlik ve Diğer Zevkler), Jesus of Montreal (Montreal’li İsa), The Decline of the American Empire (Amerikan İmparatorluğunun Çöküşü) ve elbette The Age of Ignorance (Karanlığın Gölgesinde) filmlerinin görüntülerini çekti.

FRANÇOIS SEGUIN
Yapım Tasarımcısı

1998’de François Seguin, François Girard’ın The Red Violin (Kırmızı Keman)daki çalışmasıyla Génie ve Jutra ödüllerini aldı. Diğer çalışmaları arasında Paul McGuigan’ınLucky Number Slevin (2006), Bill Paxton’un The Greatest Game Ever Played (Oynanmış En Büyük Kumar) (2005), Robert Lepage’ın Possible Worlds (Olası Dünyalar) (2000), Paul Schrader’inForever Mine (Sonsuza Dek Benim) (1999) ve Joe Mantello’nunLove! Valour! Compassion! (Aşk, Değer, Merhamet) (1997) sayılabilir. Denys Arcand’la The Barbarian Invasions (Barbar İstilaları), Jesus of Montreal (Montreal’li İsa), Love and Human Remains (Aşk ve İnsan Kalıntıları) ve Murder in the Family (Aile İçinde Cinayet) filmlerinde çalıştı.

ISABELLE DEDIEU
Film Editörü

The Age of Ignorance (Karanlığın Gölgesinde) Isabelle Dedieu’nün Denys Arcand’la dördüncü filmi.Stardom, The Barbarian Invasions (Barbar İstilaları) ve Jesus of Montreal (Montreal’li İsa) filmlerinin de
editörlüğünü yaptı ve son iki film için En iyi Editör dalında Génie ödülü aldı. Ayrıca Alain Cavalier, Sami Pavel, Eric Barbier, Anne-Marie Etienne, Samira Gloor,Gabriel Enrique, Eric Heumann, Anne Fontaine, Edwin Baily, Luc Dionne, Richard E.Grant ve Francis Girod ile çalıştı. 1986’da Alain Cavalier’nin Therese’deki çalışmasıyla En İyi Editör dalında Cesar ödülü kazandı.

PHILIPPEMILLER
Kompozitör

Paris’te doğan Philippe Miller, piano ve müzik kuramı eğitimi aldı. Sahne Yönetmeni Marc’Oile tanıştıktan sonra ilk eserini Generation Chaos için Tiyatroya verdi. Sonra bir süre kısa filmler için orijinal müzikler yazdı ve ardından 1998’de Jeanne and the Perfect Guy (Jeanne ve Kusursuz Adam) için ilk sinema filmi müziğini besteledi. Olivier Ducastel ve Jacques Martineau’nun yönettiği, 80’den fazla müzisyenin çalıştığı bir müzikal. Sahne ve perde çalışmalarını sürdürürken bir yandan da öğretmenlik yapıyor. Çalıştığı filmler arasında Skin of Man, Heart of Beast (1999), Michka (2002), Cote d’Azur (2005)ve şimdi de Age of Ignorance (Karanlığın Gölgesinde) var.

OYUNCULAR

MARC LABRECHE………………… Jean-Marc Leblanc
DIANE KRUGER…………………… Veronica Star
SYLVIE LEONARD………………… Sylvie-Cormier Leblanc
CAROLINE NERON………………… Carole Bigras-Bourque
RUFUS WAINWRIHGT…………….. Şarkı Söyleyen Prens
MACHA GRENON…………………...Béatrice de Savoie
EMMA DE CAUNES………………...Karine Tendance
DIDIER LUCIEN……………………..William Chérubin
ROSALIE JULIEN…………………... Laurence Metivier
JEAN-RENE OUELLET…………… .Saint Bernard of Clairvaux
ANDRE ROBITAILLE……………… Denetçi
HUGO GIROUX…………………….. Viking Thorvald
CHRISTIAN BEGIN………………… Gülme Koçu
THIERRY ARDISSON……………… Kendisi
LAURENT BAFFIE…………………. Kendisi
BERNARD PIVOT…………………... Kendisi

EKİP

Yazar/Yönetmen………………………. Denys Arcand
Yapımcılar ……………………………. Denise Robert
Daniel Louis
Ortak Yapımcılar……………………… Dominique Besnehard
Philippe Carcasonne
Michel Feller
Görüntü Yönetmeni…………………… Guy Dufaux
Yapım Tasarımı……………………….. François Seguin
Kostüm Tasarımı……………………….Judy Jonker
Film Editörü…………………………….Isabelle Dedieu
Ses Tasarımı…………………………… Marie-Claude Gagné
Ses………………………………………Paul Lainé
Diane Boucher
Cyril Holtz
Philippe Amouroux
Kasting………………………………….Lucie Robitaille
Orijinal Müzik…………………………. Philippe Miller
Opera Aryaları Aranjmanı……………… François Dompierre
Ve Orkestra…………………………….. Du Roy Kemanları
1. Yönetmen Asistanı…………………... Marc Larose
Yapım Denetçisi………………………... Helene Grimard
Prodüksiyon Amiri………………………Michel Chauvin
Ön Prodüksiyon Amiri…………………..Georges Jardon
Kanadalı Dağıtımcı………………………Alliance Atlantis Vivafilm
Uluslararası satış………………………...StudioCanal

Hiç yorum yok: